התוכן העיקרי

הודעת התראה

qsia-logo

מערכת קושיה הינה מערכת פדגוגית חדשנית מבוססת אינטרנט המאפשרת יצירת מאגרי ידע שיתופיים ללמידה עצמית וביצוע מבחנים מקוונים ללא מגבלות של זמן ומקום. זוהי מערכת פתוחה המאפשרת בצורה פשוטה לבצע הרשמה עצמית וניהול משתמשים. ייעודה של המערכת הינו לעודד שיתוף ידע בקרב קהילות לומדות דרך ניהול מאגר ידע שיתופי פתוח, רחב היקף ורב תחומי.

המערכת משמשת לתקשוב הוראה בהשכלה גבוהה ובתי ספר, משרתת אלפי סטודנטים ומורים ומאפשרת אופנים שונים של שיתוף ידע והוראה. זוהי מערכת מקוונת המכילה אלפי פריטי ידע, קישורים, ושאלות המתעדכנים ומתווספים באופן שוטף. היא משמשת תלמידים, סטודנטים, מורים ומרצים בתהליכי הכנת מערכי שיעור והגדרת תחומי לימוד, וכן בלמידה, תרגול, שיתוף ובחינות.

המערכת פותחה החל משנת 2001 על ידי המרכז לחקר חברת המידע של אוניברסיטת חיפה, כיום - המרכז לחקר האינטרנט, כפרויקט מחקר של קבוצת חוקרים ודוקטורנטים. בראש הפרויקט עמד פרופ' שיזף רפאלי – לשעבר ראש ביה"ס לניהול והעומד בראש המרכז לחקר האינטרנט. בשנת 2007 פיתוח ותפעול המערכת עברו לספריית אוניברסיטת חיפה, בשיתוף עם המרכז.

אפשר להשתמש במשאבים המאורגנים ב"קושיה" ובכלים המרכיבים את המערכת במספר רב של אופנים וגישות פדגוגיות, כולל:

  • השמה ובדיקה, מתן משוב למטלות בית לתלמיד לפתרון של בעיות בעבודה עצמית
  • הכללה של פריטים אינטראקטיביים ממגוון רחב של סוגים, מולטימדיה, צליל ואנימציה
  • השמה ובדיקה, מתן משוב למטלות לעבודה קבוצתית (בבית או בכיתה)
  • מטלת הכנת פריטי ידע ועיון ותגובה לפריטי ידע שהוכנו על ידי תלמידים אחרים
  • מעקב מקוון (real time) בכיתה או למטלות בית אחר שימוש, נכונות וזיהוי בעיות
  • מתן משוב ושימוש במערכת ההמלצה של קושיה
  • הכנה לבחינות (על ידי התלמיד, על ידי מתרגל)
  • ניהול בחינות

לאתר מערכת קושיה | דף מידע | מצגת מידע | לבירורים לגבי שימוש במערכת